رئیس‌جمهور صربستان پس از شرکت در کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ گفت که جامعه بین‌المللی دیگر علاقه‌ای به پایان دادن به درگیری‌ها ندارد.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان در مصاحبه‌ای با تاس که روز سه شنبه منتشر شد، گفت که جامعه بین المللی دیگر علاقه‌ای به پایان دادن به درگیری‌ها ندارد و در عوض صلح را یک ایده آل «ناخواسته» می‌داند.

اظهارات وی پس از کنفرانس امنیتی سالانه مونیخ در هفته گذشته مطرح شد که در آن مقامات ارشد و سران کشور‌ها از سراسر جهان در این شهر آلمان گرد هم آمدند تا درباره مسائل امنیتی بین‌المللی از جمله درگیری اوکراین بحث کنند.

ووچیچ خاطرنشان کرد که بار‌ها در این مجمع شرکت کرده است و از این فرصت برای سنجش «نحوه تفکر جهان غرب» و تمایل آن برای گوش دادن به نظرات مختلف، از جمله کشور‌های کوچکتر استفاده کرده است.

با این حال، امسال ووچیچ گفت که هیچ پیشنهاد نوآورانه‌ای برای حل و فصل مناقشات نشنیده است و شرکت کنندگان در کنفرانس را مانند «هواداران فوتبال» توصیف کرد. رئیس جمهور صربستان گفت که او به این نتیجه رسیده است که به نظر می‌رسد کلمه "صلح" در سراسر جهان «دوست نداشتنی و ناخواسته» شده است.

در عین حال، او استدلال کرد که با وجود تغییرات در سیاست جهانی، باید هر کاری که ممکن است برای حفظ آزادی و حق تصمیم گیری مستقل در راستای منافع مردم انجام شود.

ووچیچ همچنین به تاس گفت که صربستان در نظر دارد سیاست خود مبنی بر مخالفت با فشار غرب برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو را ادامه دهد و استدلال کرد که این امر برای مردم روسیه که او آن‌ها را دوست صرب‌ها توصیف کرد، «بی انصافی خواهد بود».

ووچیچ خاطرنشان کرد که بلگراد رسما عملیات نظامی مسکو علیه اوکراین را محکوم کرده است، اگرچه صربستان تنها کشور اروپای شرقی - به غیر از بلاروس - است که تحریم‌هایی را با توجه به درگیری اوکراین اعمال نکرده است. ووچیچ اعتراف کرد که نمی‌داند تا چه زمانی می‌تواند در برابر فشار‌های غرب مقاومت کند، اما تاکید کرد که کشورش تا زمانی که ممکن است از موضع خود دفاع خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اگر برای صلح کار می کردن جنابعالی الان رییس جمهور صربستان نبودی و یوکسلاوی هم که زمانی شما جز ان بودید تجزیه نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
محمدولی آبادی
۰۳:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
سلام بله ولی رهبر عزیزمان همواره منادی صلح در جهان می باشد الهی همیشه سالم باشه تا غاصبان محکوم نشوند ملت مظلوم صلح به چشم نمی بینند خصوصا ملت مظلوم غزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
حرفهای پنهان
۲۱:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آقای ریس جمهور کمی هم از اسرائیل جنایتکار بگو که چه فاجعه سر فلسطین در آورده فقط افتادن به جون روس اوکراین براشون مهمه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مطلب کلیدی گفته اراده باقدرتی خطرناک جهان رو رو در روی هم میخواهد قرار دهد که خسارت و دودش در چشم همه میرود جز بانیش امریکا و قاره اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
باید سازمان ملل جابجا بشه از آمریکا واعضای که حق وتو دارند باید از این کشورها برداشته باید همه حق رای داشته باشند
آخرین اخبار